Monday 28 March 2011

Mandag igen och det ar mulet ute, ungefar lika gratt och trist som det kanns inom mig.
Helgen har varit sa jobbig, jag och Josh har pratat och tankt sa mycket om Max. Det ar tomt har!
Max var en sadan speciell katt, han alskade att sitta brevid mig pa koksbanken nar jag lagade mat, han lekte alltid med vatten stralen nar jag diskade eller badade. Ingen liten fluffis mot mitt brost pa natten. Nej faktiskt sa kanns det rent ut sagt skit.

I eftermiddag ska vi till vetrinaren och hamta hans aska. Jag var dar i fredags for ett sista hejda. Jag lindade in honom i hans favorit filt som han fatt av Cissi och Herman och deras katt Sune. Vetrinaren har i Wimbledon Village hade gjort sa fint, ett eget rum for bara mig och Max. Jag fick vara dar inne hur lange jag ville och efter ville dom att jag skulle dricka te med dom. En ev tjejerna grat och var sa ledsen for att det var Max, hon ringde senare pa eftermiddagen for att hora hur det var med mig. Det ar valdigt snallt tycker jag.

Jag vet att livet gar vidare men det ar jatte jobbigt. Onskar sa mycket att han fatt vara kvar hos oss.
Nu ska vi borja planera flytten harifran om en manad och det kanns skont.

Ha en fin mandag!





No comments:

Post a Comment