Thursday 10 February 2011

Good morning!
Idag star det sa har pa tidningens forsta sida
"Don’t forget your coat and umbrella"
Tycker det ar sa gulligt och gammeldags pa nagot satt, ibland star det hat and gloves om det ar kyligt ute. 
Sa ja idag ar det alltsa regn och mulet har.

Skulle garna fa regna oftare om jag hade ett sant har paraply. Undra vart man kan hitta dom?

Westminster och BigBen

Under WWII i England sa anvandes denna skylt som propaganda.

Idag ar den hur poppis som helst, och kan kopas pa allt fran sma skrivblock till t-shirts och tavlor.
Jag sjalv skulle garna vilja ha tavlorna i gratt/vitt och nagon mer farg.
Tycker dom ar jatte snygga!

Imorse nar jag vaknade och sag vadret sa kokade jag en stor kopp mint te, tappa upp ett skumbad och krop ner med en Sherlock Holmes bok. I akta engelsk anda!








Sherlock Holmes bodde i bockerna precis vad min skola, och varje dag kan man se langa koer for att komma in pa The Sherlock Holmes museum. Laste nagonstans att manniskor runt om i varlden skickar brev till 221b Baker Street som tror att Sherlock Holmes ar en verklig person som bor dar. Runt 100.000 per ar tror jag det var =)
Vill ni besoka Mr.Holmes nar ni ar i London, ga in har for mer informaton.

Ha en bra dag! Horde att det var sno pa gang i Sverige igen. Glad att det bara regnar har.
Kram

No comments:

Post a Comment